WooCommerce | Hoe werkt MyParcel voor WooCommerce?

Als je gebruik maakt van MyParcel op je WordPress Webshop, kan het zijn dat je vragen hebt over hoe dit precies werkt! In dit artikel vind je alles wat moet weten om bestellingen succesvol te verzenden met het gebruik van My Parcel

1. MyParcel installeren en checken.

Als er een order is binnengekomen op je WordPress website, is het belangrijk dat deze eenvoudig kan worden verzonden naar de klant. Om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen is My Parcel geïntegreerd in de order-omgeving van je WordPress website. Eerst gaan we checken of deze instellingen goed zijn ingesteld. 

Navigeer van uit het Dashboard naar >> WooCommerce >> MyParcel

PS. Als My Parcel er niet bij staan betekent dit dat de plugin nog niet geinstalleerd of geactiveerd is.  DOWNLOAD DE PLUGIN HIER

Je komt vervolgens uit bij het scherm voor de General settings. Loop deze voor jezelf na.

Belangrijk:

- In het veld key voer je de unieke code in die te vinden is in jouw persoonlijke My Parcel Account.

- Zet Track and Trace aan, zodat je klanten een mail krijgen zodra het pakket is gescand door PostNL.

Vergeet je wijzigingen niet op te slaan.

2. Een verzending gereed maken

Surf vervolgens opnieuw via de linker navigatiekolom in je WordPress dashboard naar >> WooCommerce >> Bestellingen.

Klik vervolgens een nieuwe bestelling aan en scrol iets naar beneden, totdat je in de rechterkolom MyParcel ziet staan.

Als je alle ordergegevens hebt gecheckt klik je op het knopje onder "MyParcel". Er wordt nu verzendlabel aangemaakt met alle gegevens vanuit het order, en deze wordt automatisch gecommuniceerd met MyParcel.

Vervolgens klink op Print MyParcel label. Een PDF bestand begint automatisch te downloaden. Dit is het verzendlabel dat correspondeert met deze order.

3. Verzenden!

Nu alleen nog op de post doen! Ga met het pakketje naar een PostNL punt om het pakketje af te geven. Op sommige PostNL locaties is er tegenwoordig de mogelijkheid om zelf je pakketjes in te scannen, en op de verzend-kar te leggen. Als die optie er is, maak er zeker gebruik van. Je hoeft namelijk geen betaling te voldoen. Deze wordt maandelijks per factuur verrekend. Vergeet dus niet af en toe in te loggen in je MyParcel account om te checken of er nog betalingen open staan!

Nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op