Email instellen | Office 365 account instellen in Outlook

In deze handleiding lees je hoe je zelf een Office 365 account instelt in Outlook of welke instellingen je moet gebruiken voor andere mailprogramma's.

Office 365 account toevoegen aan Outlook (Windows)

Account toevoegen met wizzard

Volg voor het account toevoegen de volgende stappen bij het gebruik maken van de Wizzard.

  1. Klik in menu op Bestand 
  2. Klik Account toevoegen
  3. Klik E-mail account
  4. Vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in.
  5. Klik Volgende en daarna Voltooien

Office 365 account handmatig toevoegen aan Outlook (Windows)

Om je Office 365 account handmatig aan te maken doe je:

  1. Klik in het Outlook menu op Bestand > Info
  2. Klik Account toevoegen
  3. Klik E-mail account
  4. Selecteer dat je handmatig wilt configureren/instellen en klik Volgende
  5. Klik IMAP
  6. Vul deze velden in:
    • Je naam en het e-mailadres dat je wilt toevoegen
    • Type account: selecteer IMAP in het uitklapmenu
    • Server voor inkomende e-mail: outlook.office365.com
    • Server voor uitgaande e-mail: smtp.office365.com
    • Gebruikersnaam: herhaal het e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord voor jouw e-mailadres
  7. Klik op Meer instellingen en ga naar het tabblad Geavanceerd
  8. Vul de volgende instellingen in:
    • Poort server inkomende e-mail: 993
    • Type versleutelde verbinding: SSL
    • Poort server voor uitgaande e-mail: 587
    • Type versleutelde verbinding: TLS of STARTTLS
  9. Klik OK, OK, Volgende, Voltooien.

In geval van 2factor authenticatie: app wachtwoord gebruiken

Als je het juiste wachtwoord ingegeven hebt, maar toch een fout wachtwoord krijgt zal 2 factor authenticatie ingesteld zijn. Dan heb je een app wachtwoord nodig. De stappen daarvoor zijn:

  • Ga naar Outlook.com, klik in de rechterbovenhoek op jouw initialen en selecteer vervolgens Account weergeven.
  • Onder Beveiliging, selecteer Bijwerken.
  • Selecteer onder Meer beveiligingsopties de optie Verkennen.
  • Scroll omlaag naar de sectie app-wachtwoorden en kies vervolgens Nieuw app-wachtwoord maken.
  • Jouw app-wachtwoord wordt weergegeven op het volgende scherm. Noteer of kopieer dit wachtwoord
  • Volg de instructies hierboven, maar waar je wachtwoord gevraagd wordt, vul je het app-wachtwoord in.
  • Office 365 account toevoegen aan Outlook (Mac)

    Account toevoegen

    Meestal kun je in Outlook op de Mac eenvoudig een account toevoegen:

    1. Klik Outlook > Account > Voorkeuren
    2. Klik op het plusteken (+) > Nieuw account
    3. Voer je e-mailadres in en klik Doorgaan
    4. Vul je wachtwoord in en klik Account toevoegen. 

    Office 365 account toevoegen (andere mailprogramma's)


    Voor het aanmaken van het Office 365 account gebruik je de volgende instellingen:

    • Type account: IMAP
    • Inkomende mailserver: outlook.office365.com
    • Poort: 993
    • Versleuteling: SSL/TLS
    • Uitgaande mail server (SMTP): smtp.office365.com
    • Poort: 587
    • Versleuteling: STARTTLS
    • Authenticatie: Ja (zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor inkomende mailserver)

    Nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op