MailChimp | Welkomstmail

Stel je automatische e-mail-autoresponders in

Een automatische e-mail-autoresponder is een reeks e-mails die automatisch wordt geactiveerd op basis van een regels en richtlijnen die je instelt.

Enkele van de meest voorkomende toepassingen van geautomatiseerde sequenties zijn:

  • Welkom e-mail voor pas ingeschreven gebruikers
  • Educatieve reeks om nieuwe onboard-gebruikers te informeren over je product en/of dienst
  • Content-upgrade e-mailreeksen voor gebruikers die een e-boek, een cheatsheet of een andere freebie van je site wilden ontvangen
  • Geautomatiseerde reacties voor potentiële klanten die een offerte bij je hebben aangevraagd

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het belangrijkste aspect om hier te begrijpen is dat het toepassen van een solide e-mailautomatisering je echt kan helpen bij het beheren en verbeteren van je bedrijfsresultaten.

Je kunt het doen in Mailchimp door op het tabblad ” Set up an automated welcome email” te klikken.

Je krijgt dan drie opties te zien: ” Welcome message “, ” Onboarding series”, “Education series “.

Mailchimp automatische e-mail-beantwoorder

Je kunt beginnen met het welkomstbericht. Zodra je op de knop “Begin” klikt, word je naar een pagina geleid waar je de welkomst-e-mail kunt bewerken (inclusief wat wordt weergegeven in het veld “From”, de onderwerpregel en de inhoud en het ontwerp van de e-mail). Je kunt ook een testbericht naar jezelf sturen om er zeker van te zijn dat dit precies zo is als je wilt.

Derek Halpern, online marketingexpert, beveelt aan om een vraag te stellen in de trend van zijn ‘Waar heb je op dit moment moeite mee?’-regel in de welkomstmail.

Voorbeeld van een Mailchimp welkomste-mail

“Waarom stel ik deze vraag? Als iemand mij vertelt waar hij of zij mee worstelt, helpt het me om uit te zoeken welke inhoud ik voor hem of haar kan maken (vaak verander ik deze inhoud in gratis weggeefacties om mijn mailinglijst samen te stellen) “, legt Derek uit. “Het helpt me ook een beetje beter te begrijpen wie mijn klant eigenlijk is”.

Overweeg hetzelfde te doen in je welkomst-e-mail. Het kost je niets, maar helpt bij het marktonderzoek.

Zodra je klaar bent met de welkomst-e-mail, wordt het tijd om onboarding in te stellen, wanneer de nieuwe abonnee ook een nieuwe klant is. Mocht deze nieuwe abonnee alleen wat meer willen weten, dan stel je een reeks educatieve e-mails in.

Je kunt dat doen door op de knop “Create” in de rechterbovenhoek van het scherm te klikken, vervolgens op het tabblad “Email” te klikken, daarna op het tabblad “Automated”, om dan op het tabblad ” Welcome new subscribers” te klikken en ten slotte op “Onboarding series” of “Education”.

Mailchimp biedt je, aardig als ze zijn, een sjabloon aan voor de e-mailreeks als je niet weet hoe je deze moet structureren.

Wil je weten hoe we ons verkeer met meer dan 1000% lieten toenemen?

Sluit je aan bij 20.000+ anderen die ook onze wekelijkse nieuwsbrief met WordPress insidertips krijgen!

Abonneer nu

Het enige dat je hoeft te doen, is de e-mails-sjabloon in te vullen met je eigen inhoud, meer e-mails aan de reeks toe te voegen en de triggers in te stellen op basis van:

  • Tags
  • Activiteit abonnee
  • E-commerce/Aankoopactiviteit
  • Op basis van datum
  • API-aanvraag
  • Aangepaste instellingen
e-mailsjabloon in Mailchimp

Geautomatiseerde mailinglijsten zijn een noodzakelijk onderdeel van e-mailmarketing, omdat je hiermee je abonnees, gebruikers en leads kunt aanspreken en een relatie met hen kunt opbouwen – op de automatische piloot.

Vergeet niet dat je op basis van deze e-mails wordt beoordeeld, dus probeer een goede indruk achter te laten door zoveel mogelijk waarde aan hen te geven.

Nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op