De website overzetten naar Chase!
Wat tof dat wij jullie mogen ondersteunen met de website! In dit artikel leggen wij uit wat de makkelijkste stappen zijn om de website naar ons te verhuizen.
Let op! Onderin staat de checklist om makkelijk te kopieren!
Stap 1) De website verhuizen
Wij zetten de website klaar op onze servers. Hiervan merkt de klant niks en jullie ook niet.
Op onze servers maken wij direct een back-up. Vervolgens gaan wij de website doorlopen, updaten wij alles en doen wij verschillende checks. Als alles klaar staat kunnen wij de verdere migratie in gang gaan zetten!
Stap 2) Mail servers klaarmaken
Webmail
Als jullie gebruik maken van webmail zullen wij alle archieven over gaan zetten. Zo gaat er niks verloren!
Op moment van livegang zul je wel even de SMPT aan moeten passen bij het mailprogramma. Zie hiervoor deze artikelen
Er worden kosten gerekend om mail adressen te verhuizen. Bekijk hiervoor onze prijzen pagina.
Guiste/Microsoft Office 365
Als jullie gebruik maken van Guiste/Microsoft Office 365, en wij gaan dit overnemen, dan ontvangen wij graag de inlog van het beheerderscentrum. Als wij dit niet overnemen dan kunnen jullie deze stap overslaan.
Stap 2) Het domein verhuizen
De website staat klaar, de servers zijn ingericht, mail adressen zijn over....... š„ Klaar voor livegang!
Wij hebben hierbij de domeinverhuiscode nodig. Deze kun je aanvragen bij de hosting partij. In dit artikel kunnen we niet precies vertellen hoe dit gaat gezien dit bij iedere partij anders gaat.
De checklist
De makkelijkste optie zou zijn om de inlog van jullie hosting partij te krijgen en jullie website.
Dan kunnen wij alles zelf doen. Wil je liever niet deze inlog doorgeven? Geen probleem! Dan hebben wij onderstaand nodig:
- FPT gegevens
- Webmail: Een overzicht van alle mailadressen
- Webmail: Een overzicht van alle wachtwoorden
- Gsuite/Office 365: Inlog beheerdersaccount
- Domeinverhuiscode
- Export van de DNS instellingen