SB | GA4 audiences
VWO integreren met GA4 via Google Tag Manager
Door het VWO-account te integreren met GA4, kan je rechtstreeks vanuit VWO GA4-audiences aanmaken en je audiences ook vanuit GA4 importeren naar het VWO-account.
Data Layer Variables aanmaken (Google Tagmanager)
- In het veld Titel, voer VWO-Exp-Variant-String in.
- In het veld Naam van de Data Layer-variabele, voer vwo_exp_variant_string in.
- Selecteer uit het dropdownmenu Data Layer Versie de optie Versie 2.
- Schakel het veld Standaardwaarde instellen in, en voer in het veld Standaardwaarde de waarde 0 (nul) in.
- Klik op Opslaan.
Maak een triggers event aan
- In het veld Trigger naam, voer VWO-Data-Push-GA4-Trigger in.
- Klik op de tegel Trigger configuratie en selecteer Custom event onder Overige.
- In het veld Event Name, voer vwo-data-push-ga4 in.
- Klik op Opslaan
Maak de Tag aan
- In het GTM-dashboard, klik op Tags en selecteer Nieuw.
- Geef hem de naam VWO | Audiences.
- Klik op de tegel Tag configuratie en selecteer vervolgens Google Analytics: GA4 Event.
- In het veld Measurement ID, voer de GA4-ID in van het GA4-account waarnaar de data moet worden verzonden.
- In het veld Event Name, voer experience_impression in.
- Vouw de sectie Event Parameters uit, klik op Add parameter en voer in het veld Parameternaam exp_variant_string in en in het veld Waarde {{VWO-Exp-Variant-String}}.
- In de sectie Triggers selecteer je de Firing Triggers als VWO-Data-Push-GA4-Trigger.
- Klik op opslaan
VWO-campagnevariaties instellen als audiences in GA4
- Ga binnen je campagne naar configurations > integrations
- Vink Google Analytics 4 aan
- Klik op Set up Varations as Audience in GA4
- Verander de naam van de audiences in
- Controle groep: CAMPAGNE ID (bv #2) | Control
- Variant: CAMPAGNE ID (bv #2) | Variant 1
- Klik op opslaan