Google Merchant Center | Gebruiker toevoegen
Een gebruiker aan je Google Merchant Center account toevoegen gebeurt al in een paar makkelijke stappen. Wij leggen hier de stappen uit met afbeeldingen als voorbeelden!
Stap 1: Log in bij het Google Merchant Center
Stap 2: Navigeer naar de drie stippen
Stap 3: Navigeer naar gebruikers
Stap 4: Voeg een gebruiker toe
Stap 6: Toegangsniveau
Onderstaand verdere uitleg en afbeeldingen over hoe je iemand kan toevoegen aan je Google Merchant Center account en uitleg van de gebruikersbeheer rechten.
Stap 1: Inloggen bij het Google Merchant Center
Surf naar de website van het Merchant Center:
( Google Merchant Center)
Log hier in met je Google account:
Stap 2: Navigeer naar de drie stippen
Wanneer je bent ingelogd bij het Google Merchant Center account staan er rechtsboven het scherm een aantal opties.
Klik hier op de drie stippen:
Stap 3: Navigeer naar gebruikers
Wanneer je op de drie stippen heb geklikt komt er een dropdown met een menu van verschillende categorieën tevoorschijn. In dit menu staan veel opties voor de instellingen binnen het account.
Klik vervolgens op “gebruikers”:
Stap 4: Voeg een gebruiker toe
Eenmaal op de volgende pagina beland staat er een blauwe knop op de pagina. Als je op deze blauwe knop klikt, kun je een e-mailadres invoeren om toe te voegen aan het Google Merchant Center account.
Klik hier op de blauwe knop:
Vervolgens komt er een pop-up naar boven waar het e-mailadres kan worden ingevoegd.
Voeg hier het e-mailadres in dat je toegang wilt verlenen:
Stap 5: Toegangsniveau
Daarna kun je het toegangsniveau toekennen aan het e-mailadres wat je toegang geeft. Er zijn verschillende toegangsniveaus:
Toegang voor een samenwerking
Ga je samenwerken met bijvoorbeeld een online marketing bureau?
Het is handig om dat de beheerderstoegang te geven. Wanneer de account beheerder enkel standaard rechten heeft kan hij/zij het account niet volledig inrichten.
De rechten voor de Merchant Center programma’s missen dan.
Informatie over toegang niveaus
Accountbeheerders kunnen verschillende toegangsniveaus per gebruiker opgeven. Iedere gebruiker kan verschillende soorten e-mails ontvangen.
- Standaardtoegang: deze gebruikers kunnen inloggen bij Google Merchant Center en alles in het account bewerken, met uitzondering van de tabbladen ‘Gebruikers’ en ‘Merchant Center-programma’s’.
- Beheerder: deze gebruikers hebben standaardtoegang tot het account, plus de mogelijkheid om gebruikersrollen toe te voegen, te verwijderen en te bewerken op het tabblad Gebruikers.
- E-mailcontacten: deze gebruikers hebben geen toegang tot het account, maar ontvangen e-mails op basis van voorkeuren.
Bron: Gebruikerstoegang voor Merchant Center
Bij Chase Marketing volgen we veel cursussen, blogs en webinars. Daarnaast doen we dagelijks weer nieuwe inzichten op door middel van het uitvoeren van online marketing werkzaamheden. Deze kennis delen we graag!
Heb je specifieke onderdelen waarover je meer wilt weten? Stuur een mailtje en we schrijven er graag een blog over.