WooCommerce | Hoe behandel je een order?

Als er een order binnenkomt via je WordPress webshop, is het van belang om systematisch te werk te gaan wanneer er een order is binnengekomen. Volg onderstaande stappen om een order goed te behandelen en af te handelen.

  1. Log-in in je WordPress omgeving
  2. Ga in de linker navigatiekolom naar Dashboard >> WooCommerce >> Bestellingen.
  3. Klik op (één van) de nieuwe order(s) in de lijst met bestellingen.
  4. Rechts in beeld zie een scherm met "Bestelling Notes". Check hier of de betaling is voltooid. (zie afbeelding)
  5. Verkoop je fysieke producten die je zelf op de post moet doen? Maak dan een verzend label aan met MyParcel.
  6. OPTIONEEL. Afhankelijk van je basisinstellingen van WooCommerce, ontvangen je klanten al dan niet een automatische mail met de factuur en bestelgegevens. Je kan deze ook handmatig versturen zodra je de order hebt verwerkt. Dit doe je bij Bestelling actions >> Email invoice / order details to customer  >> Bijwerken. (zie afbeelding)
  7. Nu ben jij aan zet verstuur het pakketje via PostNL. Zorg er voor dat je klanten een Track and Trace krijgen in de instellingen van de MyParcel plugin.
  8. Bestelling afronden is de laatste stap. Dit doe je zodra je de bestelling succesvol hebt afgeleverd bij een Post NL locatie. Selecteerd "Afgerond".

Nog hulp nodig? Neem contact op Neem contact op